27 januari - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Hans Jeroen - WaarBenJij.nu 27 januari - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Hans Jeroen - WaarBenJij.nu

27 januari

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

01 Februari 2015 | Cambodja, Phnom-Penh

31 Januari
Na 70km aangekomen in Vung Tau, en eigenlijk hadden we niet het gevoel dat we gefietst hadden, dus heerlijk en nog redelijk fris de kust bereikt .
Ha ha nu dus ff checken of de reisgidsen gelijk hebben met dat mooie azul blauwe water.
Het zag er mooi uit maar wel iets andere kleur water dan de foto's in de boekjes. Geen probleem ik heb meteen m'n schoenen uit gedaan en ben gaan pootje baden.
Lekker warm water maar een duik nemen daar waagde ik me niet aan.
Eerst maar even een slaapplaats regelen. Deze hadden we snel gevonden niet ver van de boulevard!
Niet veel later gingen we de buurt verkennen en kwamen onderweg een overwinteraar tegen, een gepensioneerde Canadees. We raakte aan de praat en hij vertelde ons over het steeds toeristischer worden van deze badplaatst, hij kwam er al een paar jaar voor het heerlijke klimaat maar vond het jammer van al die flats die er gebouwd worden.
Het was in de zee erg rustig en de man vertelde dat dat kwam doordat het water sterk vervuild is geraakt door de uitloop van de Mekong. De mensen die wel gingen zwemmen deden dat gewoon met broek en t-shirt aan! We hielden het dus maar bij wandelen!
's Avonds ook nog wat gewandeld over de boulevard en daar kwamen we buiten de vele mensen ook nog wat diertjes tegen op zoek naar restjes eten!
We hadden besloten om morgen richting Ho Chi Minh te gaan dat zou ongeveer ander halve dag duren.

• 01 Februari 2015 - 09:41

Connie:

En toen was dit zomaar het laatste avontuur, op de terugreis na dan. Ik heb genoten van jullie verhalen en met mij nog vele anderen denk ik! De rest van de foto's en de verhalen hoop ik binnenkort 'live'' te zien en te horen te krijgen! Goede reis terug alvast naar dit koude kikkerlandje!,
    groetjes,
    Connie

• 01 Februari 2015 - 10:46

Juul:

gezien de verhalen hebben jullie een fantastische fiets vacantie gehad en nu huiswaarts. goede reis en tot gauw. xxmamaxxjuul