30 Januari - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Hans Jeroen - WaarBenJij.nu 30 Januari - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Hans Jeroen - WaarBenJij.nu

30 Januari

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Hans

03 Februari 2015 | Cambodja, Phnom-Penh

19 km
Nadat we gisteren alle noodzakelijk dingen geregeld hadden konden we vandaag de stad een beetje gaan verkennen. Eerst maar eens gekeken waar het centrum was. Maar dit was zeer onduidelijk. Dus gingen we naar een plek waar een park was en hier bleek ook het centrum vlakbij te zijn. Even de fietsen even aan de kant gezet en genoten van de mensen die hier allerlei speciale oefeningen deden. We kwamen we ook nog een Duits vrouwtje tegen die precies wist waar het centrum was. Bij het centrum konden we de fietsen stallen in een bewaakte hal. Dus konden we onbezorgd het de straatjes verkennen. Hier heeft Hans geleerd hoe je moet afdingen om een goedkope zonnebril te verkrijgen. Hij bleek voor de verkopers een geschikte kandidaat te zijn want elke zonnebril verkoper klampte bij hem aan. Zelfs na het laten zien van de brillen die hij al gekocht had wilden ze niet wijken. Nog even hier en daar wat genuttigd en wat souvenirs winkeltjes bezocht en daarna weer op weg naar het hotel. In de loop van de middag weer een eettentje opgezocht. Hier was ook live muziek. Dus hier de avond gezellig doorgebracht.