31 januari - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Hans Jeroen - WaarBenJij.nu 31 januari - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Hans Jeroen - WaarBenJij.nu

31 januari

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Hans

03 Februari 2015 | Cambodja, Phnom-Penh

23 km
Vandaag hadden we maar een doel de 2000 km volmaken, nog 20 km. Na ons gebruikelijke ontbijt in HCM stad te hebben genuttigd. Zijn we de kleinere straatjes wat gaan verkennen. Hier kwamen we echt in de woonwijken terecht. De mensen doen hier alles op straat kleren naaien, wassen, koken en van allerlei andere bezigheden. We kwamen nu wel erg dicht bij het volksleven hier. En er werd vaak ook niet vriendelijk gekeken naar wat wij daar deden. We voelden ons na een tijdje niet meer prettig dus de drukte maar weer opgezocht. Wat later weer naar het centrum gefietst, en de stalling opgezocht. We zijn lekker in het park mensen gaan kijken. Hier werden we ook nog aangesproken door een lokaaltje die goed Engels kon. Hij kon ons een hoop vertellen over het leven hier en de gewoontes. Nog een rondje gelopen waar Hans direct werd aangeklampt door de brillen verkopers. Na deze keer op keer te hebben afgeschud weer terug naar het hotel.