25 januari - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Hans Jeroen - WaarBenJij.nu 25 januari - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Hans Jeroen - WaarBenJij.nu

25 januari

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

26 Januari 2015 | Cambodja, Phnom-Penh

Van Huyen Trang Bang naar Huyen Tan Thanh 96 km
Frisse start deze morgen, lekker op weg naar de kust, we hebben besloten om om Ho Chi Minh heen te fietsen om toch nog ff de kust aan te doen, en afbeeldingen die je vindt via Google van het plaatsje Vung Tau liegen er niet om...dat willen toch nog wel even in het echt zien.
Maar goed eerst vandaag nog even door zien te trappen.
Het was eigenlijk geen moeilijke route....als maar rechtdoor op de hoofdweg.
Het was eigenlijk wel heeeel makkelijk vandaag want we reden mee in een peloton van wel 78.643 scooters, links rechts achter voor boven onder en langs ons vlogen ze voorbij. Gelukkig hadden de meeste berijders een bijrijder want anders zat het aantal scooters toch al gauw op zo'n slordige 110.862. Echt het was een gekke huis!
Weer flink op tijd aangekomen om een juist onderdak te vinden, ons zelf wat opgefrist en hup het dorpje in.
Een leuk restaurant gevonden waar we wat gingen drinken...en of we er zouden eten wisten we nog niet, maar oke het tentje leek goed! op een paar schreeuwende gasten na was het goed gevuld met plaatselijke vrolijke jongeren die even lekker gingen chillen op Zondag.
We bestelde nog wat bier en keken goed om ons heen en hielden in de gaten wat de locals zo al te eten namen.....een soort pannenkoek met groen voer werd regelmatig besteld. Het zag er goed uit dus wij ook maar!
Heerlijk, het was smullen!
Het was iets later toen een van die schreeuwende gasten in eens naast ons ging staan en wat luidruchtig schreeuwde van......Vietnam Vietnam en wild op zijn getatoeëerd borst sloeg, hij ging bij ons zitten en wilde maar onze hand zoenen en bleef maar roepen Vietnam...Vietnam gooide zijn dikke gouden ketting af rukte zijn oerlelijke gouden ring van zijn vinger en wilde deze sieraden bij ons om doen.....we waren er niet van gediend en wimpelde het af. Hij bleef maar aandringen. Ondertussen zat het personeel en de overige gasten maar een beetje bezorgd kijken....en niemand van heen durfde ook maar enige actie te ondernemen tegen deze klant....waarschijnlijk een beruchte gast! Toen hij zijn enorme borst tattoo meerdere malen had laten zien en begon over de maffia, dachten wij ....oke weg wezen hier!
Het betalen van de rekening was al voorbereid door het personeel dus het afrekenen ging gelukkig bijzonder snel ook de vervelende gast bleef bij ons staan en zat nog even met zijn hand aan de portemonnee van Jeroen.....nu was het echt snel wegwezen en met een stevige pas liepen we via een omweg naar ons hotel. En er zeker van te zijn dat we niet gevolgd waren gingen we het hotel binnen.
We waren veilig.......en ja dat maak je dus ook wel eens mee!
Gelukkig konden we evengoed heerlijk slapen.....om de volgende dag weer gewoon lekker te kunnen fietsen naar de ........kust!

• 26 Januari 2015 - 21:39

Connie:

Ppppffff, zulke dingen maak je dus ook mee! Lijkt wel een spannende onderwereldfilm met jullie als ere-acteurs. Daarna toch gewoon lekker geslapen, kan ik me niets bij voorstellen..... Zal toch wel blij zijn als jullie weer gewoon lekker veilig in Nederland zijn, het is nu leuk geweest!

• 27 Januari 2015 - 17:49

Juul:

Tjonge wat een spannend verhaal,gelukkig is het goed afgelopen. sterkte met alles en veel fiets plezier. Ik sluit me helemaal bij Connie aan. xx

• 28 Januari 2015 - 21:57

Peter Keesman :

Hoi Jeroen en Hans

Wat een monstertocht hebben jullie er al opzitten. Vanuit mijn veilige computerhokje heb lekker meegereden op de bagagedrager zonder fijn stof te happen. Wat een enorme tempelcomplexen staan daar. Bedankt voor de verhalen en foto´s. Hier stormt het en hoewel het zacht is schijnt er een beetje winter aan te komen. Geniet nog van het laatste stukje.