8 januari - Reisverslag uit Kuala Perlis, Maleisië van Hans Jeroen - WaarBenJij.nu 8 januari - Reisverslag uit Kuala Perlis, Maleisië van Hans Jeroen - WaarBenJij.nu

8 januari

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

09 Januari 2015 | Maleisië, Kuala Perlis

s,morgens lekker uitgeslapen
daarna lekker bij de buren gegeten. toen op zoek naar het treinstation.
na wat omzwervingen Voor vandaag wilde we met de trein richting Bangkok en dan halverwege uitstappen om vervolgens naar de hoofdstad te fietsen.
Bij het station aangekomen vonden zij de fietsen te groot en konden zij niet toezeggen dat de fietsen mee konden! we mochten om 13.00 uur terugkomen en dan zouden zij beslissen of er wat geregeld kon worden maar het kwam niet hoopvol over. Oke totale ommekeer dus weer! Weg fietsende van station zagen we een bussen staan, en na wat vragen werden verder gewezen. bij wat mensen verderop bij een busje vroegen wij of zij ons niet naar de grens van Thailand konden brengen, na wat geklets en heen en weer gebel konden we om 13:00 uur weg gebracht worden...Te Gek... Toen kwamen we een eenzame fietser tegen dus even kletsen, het was Calrsten uit Oost Duistland die van uit Thailand was komen fietsen. hij had kennelijk al genoeg van Maleisie dus hij klamte zich aan ons vast en ging met dezelfde bus terug naar Thailand. Fietsen gedeeltelijk gedemonteerd en klaar gezet voor inladen afwachten maar!!! En ja hoor daar zagen we het busje na wat oponthoud aankomen. Hij had wat vertraging gehad op de brug waar de weg geblokkeerd was door een ongeluk. 13:35 uur op weg naar Hat Yai...super! Bij de grens werden we begeleid door de chaos door de chauffeur , dit was wel lekker makkelijk. We werden midden in het centrum uit het busje gezet. Dus midden in de drukte de fietsen weer in mekaar gezet. Bij ons gintg dat wel vlotjes mar bij Carsten was het wat minder hij had zijn lagers ook gedemonteerd. Gelukkig konden wij hem met onze kennis helpen. daarna weer een eettentje langs de weg opgezocht om daar te eten.
Hat Yai is een redelijk grote plaats en het was ook niet moeilijk om een hotel te vinden. Hier verliet Carlsten ons weer om een goedkoop budget hotel te zoeken
Morgen voor het eerst echt fietsen im Thailand!

• 09 Januari 2015 - 19:02

Graciela:

Nou Hans, dit verslag is wel erg kort! Waar is de rest van het verhaal? Jij en computers! Gelukkig hou je wel van skypen haha!
    Zal ik het maar aanvullen dan?
    Uiteindelijk konden jullie niet met de trein want daar mochten jullie fietsen niet in. Gelukkig konden jullie een busje regelen die jullie voor een paar centen (voor ons althans) over de grens Thailand in bracht. Thailand voelde gelijk relaxter aan vertelde je.

Hier in NL zijn we in de ban van de aanslagen en gijzelingen in Frankrijk. Heel dramatisch allemaal!

Blijf schrijven mannen, erg fijn om te lezen!

• 10 Januari 2015 - 11:41

Pim Hols: