23 januari - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Hans Jeroen - WaarBenJij.nu 23 januari - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Hans Jeroen - WaarBenJij.nu

23 januari

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Hans

23 Januari 2015 | Cambodja, Phnom-Penh

6.00 uur weer op de fiets en meteen de Mekong over gestoken. Daarna lekker doorgefietst tussen de toeterende vrachtwachtwagens. Deze bleken veel haast te hebben met alle manoeuvres door de berm wat zeer veel stof deed opwaaien. Ook werden we door alle kinderen zwaaiend en roepend uitgeleide gedaan. NA 25 km kwamen we in stoeung aan. Een gigantische drukte op de totaal stukgereden wegen. Deze waren nat gespoten tegen het stof, het was dus een enorme prut zooi. Hier een eettentje opgezocht, hier waren we de attractie van het jaar. Kennelijk waren wij de eerste toeristen die hier aten. Een heerlijke noedelsoep besteld. Het was prima nadat Jeroen had aangegeven dat de koriander er niet bij hoefde. Weer op weg en het was 9.00 uur met 50 km op de teller,toen een lekker plekje in de schaduw gevonden om een welverdiend colaatje te nuttigen. Even genavigeerd het was nog 21 km naar de grens. Dus op de fiets, na 20 km het laatste Cambodjaanse geld erdoorheen gejaagd, ongeveer 3€ , en de kindertjes nog een speelgoed knuffeltje gegeven. Op naar de grens, het was lekker rustig en binnen mum van tijd was alles geregeld. Alleen bij de uitgang zat een soort kaptein die een laatste inspectie moest doen. Deze inspectie moest zeer serieus gebeuren, althans zo moest het overkomen. Er werden geen onvolkomenheden meer gevonden. Goed nu op weg naar Tan Bien het eerste stadje in Vietnam. Nog ruim 15 km we zaten er aardig doorheen en het werd al behoorlijk warm. In Tan Bien na totaal 89 km op zoek naar een bank om dollars te wisselen. Een tijdje gezocht maar alleen pinautomaten. Dus pinnen dan maar. En omdat we twijfelden werden we meteen terzijde gestaan door het personeel van het naastgelegen restaurant. Nadat het pinnen gelukt was. Hebben we maar bij de buren gegeten. Toen navraag gedaan voor een overnachting. Na een onverstaanbare Vietnamese conversatie werden wij weggebracht door een meisje naar wel een zeer lokaal guesthouse. Dus een kamer geregeld voor ongeveer 5€. Na een aantal paperassen te hebben ingevuld. Een biertje geprobeerd te bestellen, taalbarrière, maar geld gegeven. Het oude mannetje ging bier halen voor het geld dat hij gekregen had en kwam met 3 biertjes terug. Hij kwam er gezellig bij zitten op de kamer deed de tv aan en we zaten met z'n drieën voetbal te kijken. Dus eerst het bier maar opgedronken. Daarna toch maar gaan douchen. Toen is Hans maar buiten gaan roken. En heeft hem meegelokt. Toen heerlijk van de siësta genoten.

• 24 Januari 2015 - 09:13

Connie:

Wat een avontuur weer, ik zie het helemaal voor me! Nog een dikke week genieten mannen. Gaat het lukken wat de kilometers betreft? Veel plezier nog,

groetjes,
    Connie

• 25 Januari 2015 - 15:11

Michel:

Nog een week toppers.

• 25 Januari 2015 - 16:01

Priscilla:

Hey pap en jeroen!,

Wat gaaf allemaal ! en ook super leuk dat we zo mee kunnen genieten van jullie wonderbaarlijke reis! Nog een paar dagen genieten en tot snel xxxxx pris

• 26 Januari 2015 - 11:59

Leo Van Der Meij:

Mannen wat een grandioos avontuur. Leuk om de verhalen te lezen.
    Geniet er maar van ... en van het mooie weer natuurlijk. Het is hier nat en koud.
    Groeten Leo