10 januari - Reisverslag uit Kuala Perlis, Maleisië van Hans Jeroen - WaarBenJij.nu 10 januari - Reisverslag uit Kuala Perlis, Maleisië van Hans Jeroen - WaarBenJij.nu

10 januari

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Hans

12 Januari 2015 | Maleisië, Kuala Perlis

100 km gefietst
lekker vroeg op pad. even de guesthouse eigenaars gedag gezegd.
We hebben het eettentje van gisteravond maar even overgeslagen en verder gereden.
Na verloop van tijd kwamen we een tentje tegen hier dus maar even gegeten dit was natte rijst met wat stukken spek en wat koriander.
Dat heb ik maar even verwijderd.
Niet helemaal mijn smaak.
Ondertussen zijn we er ook achter waarom de katten hier zo mager zijn.
Miauw betekent dat wil ik niet.
Dus als ze beginnen te zeuren krijgen ze niets meer.
Vandaag een lekker tempotje aanghouden.voor 12.00 uur al op 70 km.
Hier en daar wat cola of ijskoffie en water gescoord.
De omgeving een beetje (die toch wel behoorlijk verschild met Maleisie) bekeken.
we kwamen na 101 km aan in Thammarat een drukke stad.
Meteen naar het busstation gereden om te kijken van er mogelijk was.
Na wat navragen moesten we naar een kantoortje waar een behoorlijk opgemaakt en geplamuurde dame stond.
Na wat moeilijk heen en weer geklets (taal) zijn we er toch uitgekomen we konden de nachtbus naar Bangkok nemen.
Dus weer de fietsen uitelkaar en in de bus gepropt.
Nog even de code van wifi geregeld maar dat na 10 minuten ook weer klaar want de bus vertrok.
Onderweg behoorlijk veel regen gehad, dus misschien hebben we er wel goed aan gedaan.
Redelijk geslapen in de bus maar het was niet optimaal.