6 Januari - Reisverslag uit Ipoh, Maleisië van Hans Jeroen - WaarBenJij.nu 6 Januari - Reisverslag uit Ipoh, Maleisië van Hans Jeroen - WaarBenJij.nu

6 Januari

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Hans

07 Januari 2015 | Maleisië, Ipoh

7.00 uur opgestaan na de zware dag van gisteren.
Daarna een soort pannekoeken met rozijnen kaneel en nog wat ondefinieerbare ingredienten die we gisteren op de markt hadden gekocht.
Het was niet verkeerd maar erg zoet.
De spullen gereed gemaakt en maar weer op de fiets gestapt.
Wij zijn begonnen om de gisteren omgereden km maar zoveel mogelijk te compenseren met een alternatieve weg.
Dit werd wel meer klimmen omdat we verder van de rivier afzaten.
De weg was rustig en er viel dus goed te fietsen.
Op de weg kwamen we verschillende doodgereden exemplaren van varaan achtige hagendissen tegen.
We zagen ook nog een levend exeplaar van zo'n 1,5 meter in het water verdwijnen.
Diverse keren hele groepen apen gezien die de weg overstaken of van tak naar tak sprongen.
S'ochtens de meeste km's gemaakt daarna werd het te warm dus een schaduwplek gezocht en genoten van een heerlijk blikje ijskoffie
Daarna veranderede het weer een gigantische bui regen barste los begeleid door wat bliksems.
De bui afgewacht daarna weer op de fiets gestapt en de weg vervolgd.
Het was heerlijk afgekoeld maar het duurde niet lang voordat het weer begon te regen.
Het laatste 25 km in de regen afgelegd en uiteindelijk een hotel gevonden.
Het was niet duur even naar de bedden gekeken deze zagen er fris uit.
Dus alles geregeld, eenmaal in de kamer zagen we waarom het zo goedkoop was, alles was aan vervanging toe.
Een voordeel de fietsen mochten gewoon in de kamer naast het bed op het tapijt staan.
Dus deze konden goed drogen na de regen bui.
Hele omgeving afgezocht naar een eettent maar er was niet veel, uiteidelijk een chinees gevonden.
De communicatie was niet best dus moesten we maar in de keuken komen kijken.
Ze hadden maar een gerecht dus dat hebben we maar genomen met een biertje wat hier moeilijk te vinden is.
Toen naar de kamer en van vermoeidheid in slaap gevallen.

• 07 Januari 2015 - 22:26

Agaath:

Hallo Jeroen en Hans

Wat weer een belevenisen, nog veel reis en fietsplezier,zonder al te veel regen.
    Zonnige groetjes