5 januari 2015 - Reisverslag uit Castricum aan Zee, Nederland van Hans Jeroen - WaarBenJij.nu 5 januari 2015 - Reisverslag uit Castricum aan Zee, Nederland van Hans Jeroen - WaarBenJij.nu

5 januari 2015

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

07 Januari 2015 | Nederland, Castricum aan Zee

op de 3de fietsdag na een stevig onbijtje (nodels) vertrokken we om 1/2 8 een 1/2 uurtje na zons opkomst. we moeten de meeste km's maken voor 13:00 uur want daarna begint de zon echt te branden,
We dachten om tussen de middag toch rustig door te fietsen want dan heb je tenminste rijwindkoeling. Maar dat doorrijden viel zwaar tegen en om een zonnesteek te voorkomen toch maar verkoeling gezocht in een bushoekje en met een zelf gemaakte waaier was het toch aangenaam.
Met de teller op 70 km (plan was 92 km totaal) gingen we na 1 1/2 uur verder.
Die 22 km zou nu een makkie zijn. Maar ja zonder echt wat gepland te hebben qua overnachtingen blijft het toch altijd spannend!
Op een best mooie weg rijdend zagen we in de verte een fontein van water opspatten en dichter bij gekomen bleek het een auto te zijn die door een enorme plas water reed.
Wauw dat zal nog wel van de laatste overstromingen zijn geweest.
Wij zelf moesten er ook doorheen en door goed op de onderbroken middellijn te letten kwamen we aan de "overkant"
Nog geen 5 km later reden we een plaatsje in genaamd Taman Seri Bandar, wat we daar aantroffen was zo erg!!!!!! Het was een totaal overstroomt stadje, alle straten stonden blank alle huizen onder water en mensen proberen nog steeds te redden wat er te redden viel.
Echt ongelofelijk erg voor die mensen en wij daar dan als toerist naar kijkend.
Ongemakkelijk voelde het toen we stikum wat foto's maakte, even later werd de stemming wat beter toen de inwoners hoe slecht ze het ook hadden ons de weg wezen door de ondergelopen wegen, en lachend foto's van ons maakte!
In dit plaatsje was geen Hotel meer open, dus verder fietsen!
Al met al hebben we 25 km door dit gebied gefietst en daarna nog heel wat km's( inmiddels in het donker) om een hotel te vinden. Einde van de dag stond de teller op 146 km en waren we in het plaatsje Seri Iskandar.
Tijd om heerlijk te douchen en te pitten, morgen doen we wat rustigere aan!

• 10 Januari 2015 - 11:36

Pim Hols:

Hey Mannen, leuk verslagje, behoorlijke ontberingen, niet alleen voor jullie.
    Ben razend benieuwd verder. Hou je taai!!